sobota, 5 marca 2016

'' Księga urwisów"


Hej,
jak się cieszę, z tego, że w lutym miałam 1 rocznicę prowadzenia bloga!

"Księga urwisów",  to książka, którą zaraz opiszę. Należy do twórczości Edmunda Niziurskiego. Chłopcy z Wilczkowa, główni bohaterzy, mają przeróżne kłopoty i przygody.Chodzą do szkoły, mają przyjaciół. Gdy posłuchali legendy o Wojtku Miedzianej Stopie, jedni z nich, Karlik Rudniok i Wiktor Stopa, postanowili zejść do kopalni, by dowiedzieć się, czy ta legenda to prawda, czy nie. Gdy klasa była w ''kinie'' szkolnym (choć to nie było kino, tylko jakieś coś), to Karlik i Wiktor w tym czasie potajemnie zeszli do kopalni. Gdy wrócili (oczywiście chorzy), poszli do szkoły, gdzie czekała na nich awantura dosyć grubego kalibru. Klasa chciała wiedzieć, czemu oni tak zrobili, i to bez ich wiedzy. Przeanalizowali zachowanie Wiktora i Karlika, pisząc na tablicy, co było w tym dobrego, a co złego. W dodatku na wsi była afera, że nauczyciele dzieci nie pilnują, że się dzieci (bo oczywiście nikt nie wiedział, kto zszedł do kopalni) pozabijały, itp. Po drodze natknęli się na kryminalną zagadkę, nie bardzo ją już pamiętam, bo książkę dawno czytałam ( a może to dobrze, że nie pamiętam? To Wy to macie przeczytać i opisać u siebie na blogu.:))




UWAGA, moi drodzy czytelnicy!
Mogę się Wam pochwalić, czy nie mogę? Chyba mogę:)
Moja szkoła brała udział w OGÓLNOPOLSKIEJ OLIMPIADZIE '' OLIMPUSEK". Startowałam w dwóch olimpiadach: ortograficznej i czytelniczej.  Łącznie ok. 30 tys. uczniów brało udział w tych wszystkich olimpiadach . W olimpiadzie ortograficznej zajęłam 1 miejsce w Polsce - 50/50 punktów!!!!! Fantastycznie!!! W czytelniczej: 3 miejsce, 45/50 punktów!!!!!!! I oczywiście dyplomy i medale:) nie pierwsze... W zeszłym roku brałam udział w czytelniczej, oczywiście też nagrody są, medal i dyplom:)

Dowody zwycięstwa przedstawione są poniżej:)









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz